HTML

Utolsó kommentek

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

God's zoopark

..járom a várost, emberek jönnek, emberek mennek... minden változik, csak a hülyeség marad örök érték..

Friss topikok

Műkorcsolya

2006.12.08. 12:40 Futó Lada

Korán reggel van..az ember ugye ilyenkor félálmosan,és a 49-es villamoson történõ utazástól megviselten botorkál befelé némi fagyhaláltól még deres aggyal.Reggeli körkép gyors megtekintése.Ede telefonál.Sebaj,addig is jut idõm felébredni....gondolom én.Tibi éppen most érkezik vissza reggeli õrjáratáról.Arca elégedett,tehát minden radiátor a helyén,az emeletet sem lopták el, és a toalettpapírból sem mutatkozott az átlag-fogyasztástól kritikusan eltérõ hiány.Jól indult tehát a nap.Gémberedett tagjaim kiengesztelésére leülök a hokkedlimre,nekiállok reggelit gyártani,közben Ede IQ-partyját hallgatom...



-Halló!Kicsit hangosabban mert nem értem!..aha..értem..Mi?.nem tudom,azt nem értem én sem...aha..értem.Miért?Hmm..Hát nem értem...Ja!..Aha,értem.Értem.Igen..nem...pillanat,nem értem mert beszakadt az ajtó..igen tartsa kérem..
No persze semmi extra nem történt,csak Lala is befutott.Arca kicsit pirosabb volt a szoksosnál,látszott rajta hogy ez nem a gyári alapszin,hanem tuningolta valamivel.A táskája egy elegáns ballisztikus ívet leirva landolt a szék mellett,kis híján elsodorva a roskadásig telt kukát amely már így is elég horrorikus szagokat árasztott,hát még ha megbolygatta volna a benne kialakult evolúciót...de nem..Szóval Lala szétnézett,mint a terminátor mikor áldozatot keres.Látszott hogy mondaná,de nincs kinek.Mindenki behúzta a fejét az aznapi metró-újság lapjaiba,kivétel én,merthogy még a gémberedettség ott volt az újság-emelõ bicepszem belsõ részeiben...Hát mondani kezde...(Persze így hogy már volt balek hallgatóság,Tibi is kimászott a sportrovatból,amit amúgy is fejjel lefelé tartott a kezében..)

-Eddig azt hittem banyek, hogy a mûkorcsolya szánalmas, unalmas sportág, csúszkálás némi ugra-bugrával fûszerezve. Egyetlen látványosságként a javára írható hogy nõi elõadóknál a merész dekoltázs idõnként némi vizuális élménnyel ajándékozza meg a gyanútlan szemlélõdõt, aki vagy a helyszínen vacogja végig az elõadást, vagy pedig a TV elõtt laza elfekvésben, sörrel és snackkel...
-Lala!..Hagyd a bevezetõt,térj a lényegre mert mindjárt itt a karácsony,oszt még vásárolnom is kellene!-vágott közbe Tibi.
-Várjál,már banyek,most jön az érdekes..merhogy ez a hit azonban csak ma reggelig tartott, amikor is az este lehullott nagymennyiségû hó reggelre megfagyott változatával szembesültem. A "Pofára estem, mint a zsíros kenyér" formájú avult közhely - mert ugye kinek futja egyszerre zsírra is meg kenyérre is a szûkös fizetésbõl - gyenge kifejezés arra a tényre, hogy talajfogásomat még a Richter-skála is kijelezte. De ne menjünk ennyire a dolgok elébe, lássuk mozifilmszerûen, hogy is történt mindez.
-Asszem akkor a gyerek idén se kap modell-vasutat -dõlt hátra Tibi. - Na gyerünk Lala öcsém,csapjál a lecsóba.
-Okét Tibi bátyám. Naszóval : Alaphelyzetbõl, mint minden rendes ember munkába indultam kora reggel. Az este lehullott havat az utcán a kutya sem söpri el, mert egyrészt a kutyát ilyenkor ölben viszik le ugatni, másrész meg a kutya sem hülye teljesen. Tehát rövid idõ után teljesen átázott cipõben megpróbáltam csapást vágni banyek a bokáig érõ hóban. Terveim szerint mindössze a kocsmáig kellett volna ily módon eldózerolni a havat, mivel a krimó elõtt érthetetlen okból már reggel 6-kor le volt takarítva az út. (Na erre varrjak gombot mi?) Onnantól a buszmegállóig már szinte sztrádányi széles hómentes felület várt.

Mentem banyek, mint barom szó se róla dehát a cipõ egyre nehezebb lett a benne összegyûlt több köbméter hótól meg a közegellenálásom se volt valami optimális, így hát rövid idõ után érezhetõen lépéshátrányba kerültem az egyéb napokon tetûlassú busszal szemben. - Nem szúrsz ki velem pajtás!-gondoltam félhangosan miközben magasztaltam a buszsofõr összes felmenõ és lemenõ ági rokonait. Mire kidühöngtem volna magamat már oda is értem a helyi kultúrközpont elé. De bezzeg a kocsma hangos-mondottá volt Petõfi és hát szavai igazolására meg is volt a szükséges hangerõ a dolgozni induló(?) nép ajkán. Hogy kora reggel mitõl volt nótás kedvük azt nem tudom, mint a hogy azt sem, hogy mit énekeltek, mert csak a hangerõ stimmelt, a szöveg meg a dallam nem.

Odaértemkor banyek úgy éreztem, túl vagyok a nehezén, és végre megpróbálhatom utolérni magamat és a távolodófélben lévõ buszt. Kiléptem, de a harmadik lépés után olyan dolog történt banyek, amit ha Tom Hanks mutat be a következõ filmjében tuti befutó lesz az Oscar -díj kiosztáson. Beírtam a nevem a mûkorcsolyázás aranykönyvébe, ugyanakkor bevonultam a hallhatatlanok jégcsarnokába. Elõbb az elsõ lépés után egy fél fordulatos leszúrt rittberger tripla axel kombináció után rövid sétát tettem a sztratoszférában, majd a súlytalanság e röpke élménye után Katarina Wittet megszégyenítõ kecsességgel sikerült abbahagynom a forgást és érzésem szerint több ezer g-s gyorsulással megindultam a föld felé. Landolásom külsõ szemlélõdõk szerint egy légikatasztrófát átélt, ám a végét járó Jumbo Jet-re emlékeztetett leginkább, ám én inkább egy kurvanagy puffanásra emlékszek.Na ja banyek,de ez még nem a vége. A kocsma mûértõ közönsége természetesen értékelte a teljesítmény és visszafogott, ám elismerõ tapssal jutalmazta. Én szerényen, a gyorsulástól vagy a becsapódástól felrepedt orromat törölgettem, majd a legnagyobb filmszínészekre jellemzõ természetes bájjal öklömet rázva búcsút intettem a távolodó busz után (ismét szabadjon felhívnom a figyelmet Tom Hanks-re bár ennél a jelenetnél, már lehet, hogy Bruce Willis fogja a tropáratört fõhõst játszani.)


Tibi aki eddig csak hintázott a székén itt egy kecses mozdulattal hanattesett és nevetéstõl csorgó könnyeit törölgetve mászott elõ az asztal alól.Ede a fejét csóválta , és teljessen elfeledkezett róla hogy a vonal másik végéna még mindig tartja az a szerencsétlen sorsú valaki a kagylót és várja hogy Ede végre újra "Értem vagy nem értem" tipusú RTL-klubról levett játékot folytassa.Persze Lalát az efféle közjátékok nem zeverták folytatta a szokásos lendületével..


-Szabadprogramom ily módon elõadott õsbemutatója után cseppet sem lógó orral (a becsapódás óta hossza csökkent ám tartása harcosabb ezerrel) megindultam banyek laza csúszkálással a vasútállomásra,mivel a busz már rég messze járt.Nem mertem most már a szokásos formula uno stílusomban haladni,így csak totyogtam mint a hasmenéses pingvin a foglalt WC elõtt. Mire kiértem az állomásra, már szakadt rólam a viz.Gond egy szál se volt, vettem jegyet és kimentem a peronra,merhogy 2 perc volt vissza a vonatig.Na ja. Mire kiértem ,bemondták ,hogy a vonat késik merhogy megfagytak elõtte a szánhúzókutyák,vagy mittudomén.De csak öt percrõl volt szó.Az izzadtság kezdett deresedni rajtam Már negyed órája dekkolhattam ott banyek mikor feltünt valami mozdonyszerû.Szerintem tegnap dél óta ez volt az elsõ járat mert annyian voltak rajta ,hogy kipuposodott akocsi oldala.Mire feltolakodtam,már majdnem átmentem folyékonyba. Benyûglõdtem magam kispestig,de ott vár tele volt a hócipõm.Részint hóval, részint a mai reggellel.Gondoltam minél elõbb leszállok,annál jobb.Na ja,csak a vonat még nem állt meg.A kispesti közönség is szakértõ volt,ez bátran állíthatom,a vonatról elõadott négyhempergéses halálugrásom osztatlan sikert aratott.....


-Lala! Fejezd abba!...nem bírom tovább...szét röhögöm magam,aztán otthon 3 gyerek marad árván..kérlelte Tibi.
- Mit röhögsz ezen banyek???!! Hát nem érted ?? Akkorát estem mint az MOL-részvény ára!! Hát nem birok leülni,mer össze-vissza zsibbadtam!
- Lala!..Hidd már el hogy sajnállak, mint skót kölcsönadást, de ez nem változtat a helyzeteden...
- Az már igaz...nem én vagyok az aki a jég hátán is megél...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bigone.blog.hu/api/trackback/id/tr1561500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása